Kantooradres
Veilingweg 24
6681 LA BEMMEL
Postadres
Postbus 70
6690 AB Gendt
T 0481-423789
F 0481-421858
E info@pittakos.nl
Administratiekantoor PiTTakos BV is de ondersteunende
en helpende hand van de ondernemer in het MKB

Interview Millingse Ondernemers Vereniging (MOV)

Interview met de heer Paul Tissen van Administratiekantoor Pittakos BV.

Paul is een geboren en getogen Millingenaar van 40 jaar. Hij woont nog steeds in Millingen aan de Rijn. Hij is niet alleen ondernemer maar ook werkzaam in het verenigingsleven. Hij is n.l. penningmeester van de voetbalvereniging SC Millingen.

Sinds 1 juni 2008 is hij gestart met zijn eigen administratiekantoor Pittakos welke gevestigd is in Gendt. Zijn achtergrond ligt bij het accountantskantoor Hulsman & Rossen. Toen dit kantoor werd overgenomen door ACCON vond hij dat kantoor te groot worden.
Paul vindt het n.l. erg belangrijk om dicht bij zijn klanten te staan. Over de schouder meekijken, zodat hij een goed advies kan geven.
"We willen niet dat de klant een nummer is”, zegt hij.
Tot zijn klantenkring behoren onder andere grote handelsbedrijven, detaillisten, schildersbedrijven en ZZP’ers. Alle ondernemers uit het MKB zijn welkom!
Bij kleinere bedrijven waarvan de eigenaar weinig tot geen affiniteit met administratie heeft, is het zeer belangrijk dat er vertrouwen heerst tussen ons. Vooral in de opstapfase kunnen wij heel veel betekenen voor hen. Niet alleen cijfermatig maar ook bijvoorbeeld bij een financiering bij de bank of het inrichten van de administratie. Dit geldt uiteraard ook voor ZZP’ers.
"Meedenken” staat bij ons hoog in het vaandel. De ondernemer moet zijn werk kunnen doen en wij zijn er voor de administratieve ondersteuning.

Klantenbezoek voor Millingse ondernemers doe hij veelal aan het begin van de ochtend of aan het eind van de middag.

Bij Pittakos werken 10 mensen die o.a. de volgende taken voor de klanten kunnen verrichten:
- de boekhouding. Dit kan bij de klant thuis of op kantoor. Hierbij is het ook belangrijk de klant tijdig met de nodige informatie te voorzien. Dit kan bijvoorbeeld via tussentijdse rapportages.
- samenstellen van jaarrekeningen waarvoor geen verplichte accountantscontrole geldt.
- verzorgen van de aangiftes zoals vennootschapsbelasting, omzetbelasting en inkomstenbelasting.
- Pittakos geeft adviezen op zowel financieel als op fiscaal gebied ( denk bv. aan successieplanning, uitbreiden/inkrimpen onderneming en de combinatie zakelijk-privé).
- Pittakos verzorgt ook voor haar klanten de loonadministratie.
- de controles van de belastingdienst worden indien mogelijk op kantoor in Gendt verricht.

De klant heeft bij zijn kantoor altijd één aanspreekpunt die alle ins en outs weet van zijn bedrijf.


In Paul zien wij een gedreven ondernemer die goed heeft nagedacht over de invulling van zijn administratiekantoor om zijn klanten zo goed en gedegen mogelijk te kunnen bedienen.
Wij wensen hem heel veel succes voor de toekomst.